Šaty pro nevěstu v dobách minulých

Aneb nejen šaty dělají nevěstu

Minulý víkend jsem navštívila výstavu historických svatebních šatů a doplňků.
Dozvěděla jsem se spoustu nových informací o svatbách a svatebních zvycích v Čechách i jinde v Evropě. 
Překrásné prostředí Erbovního sálu v areálu  smiřického zámku vedle barokní kaple Zjevení páně dalo vyniknout nejen svatebním šatům, ale také vázaným kyticím, doplňkům pro nevěsty, pokladům a dalším skvostům, které oživila paní Adriena Tužilová. 
K vidění byl sváteční porcelán, slavnostní tabule, dekorace a nechyběly přesné popisy a "rodné listy" pro každé šaty. Paní Tužilová velmi poutavě vyprávěla o zachraňování pokladů z půdy a o tom, jak lze takovým věcem vdechnout nový život . 
Snad všechny příchozí dámy se nechaly vtáhnout do jejího vyprávění a se zájmem poslouchaly její slova o velkém sběratelském dobrodružství. 
I já mám k látkám, šatům a krajkám blízko, takže jsem se nechala strhnout a vychutnala si  kouzlo starých časů, klid, pohodu a sváteční atmosféru.
Pro Vás všechny, kteří jste neměli možnost výstavu vidět je tu malá fotoreportáž.
Doufám, že tato výstava nebyla poslední.
Krásné jarní dny !







































































Tři inspirující dámy které uspořádaly tuto výstavu.
Majitelka sbírky paní Tužilová a její věrné pomocnice - dcera a neteř.








Komentáře

Oblíbené příspěvky